2016-2017 Taula de la tardor

Aqui pots descarregar el pdf amb l’explicació de la nova taula de la tardor 2016: explicacio-taula-1-2016

Aquí pots descarregar la musica de la taula de la tardor 2016.

PREPARACIÓ: La posició de la muntanya, amb els peus junts.

– els peus amb els talons clavats al terra i els metatarsos molt oberts, escampats, amb els dits llargs com antenes.

–   les cames es toquen. Són rígides però flexibles.

–   els braços relaxats, agafar espai perquè es puguin obrir.

–   el cap recte com si volguéssim créixer amb la llum solar.

  1. Els peus: Fem un petit balanceig, passant el pes cap endarrere i cap endavant, dels talons als metatarsos i als dits. Genolls estirats però sense tensió (4 vegades).
  2. Obrim les ales, amb una mà, fem un massatge entre l’espatlla i el pit, creant espai entre les clavícules i els pectorals. Repetim amb l’altra mà. Posem les dues mans a sobre l’estèrnum i obrim amb les dues mans cap a l’exterior (des de el cor obrint tot el pit).
  3. Ens despertem: Ens pentinem resseguint els cabells. Sentim el volum del crani. Passem darrera. Agafem les orelles amb les dos mans i fem un petit massatge. Ens rentem la cara, passant per mandíbula, nas i front.
  4. Respirem. Obrim els braços pujant pel costat del cos amb els palmells mirant amunt, inspirant. Els baixem, amb els palmells mirant avall i espirant (2 vegades)
  5. El gat. La 3a vegada, quan pugem els braços, ens aturem al mig amb els braços oberts i ens abracem, agafant les ales. Inspirem i, quan espirem fem el gat: Amb les cames flexionades, baixem el cos, obrint l’esquena i sentint cada vèrtebra (2 vegades). El desfem pujant els braços per damunt del cap. Baixem els braços oberts per els costats a poc a poc.
  6. El guerrer: Treballem l’equilibri i les direccions. Inspirant, aixequem un genoll cap al costat. Estirem els dos braços en línia recta i els allarguem a la vegada que fem un pas en diagonal i posem el peu a terra. Tornem i fem l’equilibri al mig aixecant una cama amb el genoll flexionat (una vegada amb cada cama). La segona vegada farem el mateix moviment amb extensió (estirament lateral; dibuixant mitja lluna), una  vegada a cada costat).
  7. Kinesiologia educativa: mirant el dit fem un moviment de cap. (dalt / baix /esquerra/ dreta). Sempre mirem fixament al dit, connectant els dos hemisferis. 2 vegades, una amb cada dit.
  8. Energia: Obrim els peus una mica per caminar amb les cames i els braços sueltos. Primer fem 8 passes al lloc (4 vegades). Després fem 4 passes girant en cada direcció (nord est sud oest). Canviem de sentit. Ens piquem amb les mans planes tot el cos, comencem pel pit baixant per les cames per dintre i, tornem a pujar picant les cames per fora. Acabem picant el braç esquerre i el braç dret; pugem el braç dret picant i ens quedem a dalt amb els dos braços amunt, palmells de les mans junts.
  9. Estiraments laterals a cada costat dibuixant mitja lluna (2 vegades).
  10. Relaxem: Baixem els braços, baixada molt lenta, el cap va primer, el deixem penjar al pit i després anem baixant vèrtebra per vèrtebra, poc a poc. Resprirem. Tornem molt a poc a poc també, reconstruint la columna vertebral com si fos un trencaclosques.
  11. Obrim ulls de mussol i un somriure de BON DIA!!
Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s